Chudnij aktywnie, grając w tenisa!

Marzysz o wyrzeźbionej sylwetce? Chcesz zrzucić kilka kilogramów? A może zależy Ci na tym, aby wyrobić formę na wakacje? Postaw na aktywne chudnięcie, które zapewnia o wiele więcej, niż tylko osiągnięcie celu sylwetkowego. W trakcie uprawiania sportu poprawiasz swoją wydolność, wspomagasz prawidłową pracę układu oddechowego i krwionośnego, a także wpływasz pozytywnie na swoją psychikę. Co powiesz na grę w tenisa? Sprawdź, dlaczego właśnie to ta aktywność fizyczna powinna na stałe zagościć w Twoim planie dnia!

Aktywne chudnięcie – niezbędny dodatek do odżywczej diety

Wiele osób sądzi, że przejście na dietę jest wystarczające, aby osiągnąć wymarzony cel sylwetkowy. Choć utrata zbędnych kilogramów zaczyna się w kuchni, to nie można zapomnieć o drugim, niezwykle istotnym elemencie zdrowego trybu życia – sporcie. Aktywne chudnięcie to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Tkanka tłuszczowa ulega spaleniu, a kilogramy na wadze spadają wtedy, gdy Ty się świetnie bawisz. Zaczynając swoją przygodę z treningami dowolnej dyscypliny, pamiętaj, że musi Ci ona sprawiać radość. Tylko wtedy masz pewność, że nie zrezygnujesz z niej po kilku tygodniach. Doskonałym pomysłem jest gra w tenisa, która idealnie wspomaga odchudzanie!

Dlaczego warto grać w tenisa?

Na samym początku warto zaznaczyć, że każda aktywność fizyczna jest znakomitym pomysłem nie tylko na spędzenie wolnego czasu, ale także zadbanie o swoje zdrowie. Dlaczego warto grać właśnie w tenisa? Przede wszystkim ze względu na korzystny wpływ na organizm – już kilkudziesięciominutowa rozgrywka pomaga w zwiększeniu odporności i poprawie pracy układu oddechowego, jednocześnie usprawniając funkcjonowanie układu krwionośnego. Dzięki temu ryzyko wystąpienia takich chorób jak osteoporoza czy cukrzyca ulega obniżeniu. Nie musisz się jednak martwić o kontuzje – szansa, że doznasz uszczerbku na korcie jest naprawdę mała.

Aktywne chudnięcie w trakcie gry w tenisa wpływa nie tylko na zdrowie fizyczne, ale także psychiczne! Spędzanie czasu na korcie pozwala obniżyć poziom stresu i zapewnia doskonałe warunki do dania upustu negatywnym emocjom. Co więcej, dzięki maksymalnemu skupieniu możesz zapomnieć o codziennych problemach, jednocześnie kształtując siłę swojego charakteru. W efekcie stawianie czoła stresującym sytuacjom w życiu i pracy stanie się łatwiejsze. Tenis dodatkowo pomaga w rozwijaniu umysłu. W jaki sposób? Rozgrywki uczą taktycznego myślenia i refleksu.

Nie możemy zapomnieć o najważniejszym – pozytywnym wpływie tenisa na sylwetkę. Regularne wizyty na pobliskim korcie ułatwiają spalanie tkanki tłuszczowej, co w efekcie pozwala na skuteczne zrzucenie kilogramów. Poprawa kondycji, wyrobienie mięśni i wysmuklenie figury sprawia, że to właśnie ta forma aktywności z roku na rok przyciąga coraz więcej sportowców. Po każdym treningu możesz także liczyć na dobry nastrój – wyrzut endorfin utrzymuje się przez wiele godzin, dzięki czemu nawet Twoja samoocena ulega podwyższeniu.

Tenis a odchudzanie – utrata tłuszczu i spalanie kalorii podczas gry w tenisa

Z pewnością zadajesz sobie pytanie, jaki ma wpływ gra w tenisa na odchudzanie. Odpowiedź jest prosta – ogromny! Każda aktywność fizyczna pozwala na szybkie zauważenie efektów, wśród których nie brakuje wyrobionych mięśni, mniejszej oponki na brzuszku czy utraty co najmniej kilku centymetrów w obwodzie bioder. Regularne wizyty na korcie sprawią, że będzie Ci łatwiej rozpocząć trenowanie innych sportów, np. biegania czy wspinaczki.

Jak wygląda spalanie kalorii podczas gry w tenisa? Ich ilość jest uzależniona przede wszystkim od intensywności treningu. Oczywiste jest, że zawodnicy, którzy dają z siebie wszystko na korcie, będą mogli cieszyć się bardziej imponującymi efektami, niż osoby, które tylko truchtają za piłką. Szacuje się, że w ciągu godziny można spalić około 420 kcal w przypadku kobiet. U mężczyzn jest to nawet 600 kcal! Aby zauważyć wpływ gry w tenisa na odchudzanie i utratę tłuszczu, zaleca się odwiedzanie kortu przynajmniej 2-3 razy w tygodniu.

Gra w tenisa na odchudzanie – jak zacząć?

Tenis to sport idealny dla osób w każdym wieku – coraz częściej rodzice decydują się na zapisanie swoich najmłodszych pociech na zajęcia. Nic w tym dziwnego, gra wcale nie jest trudna, a może przynieść ogromną frajdę! Jak zacząć? Początki treningów z rakietą powinny odbywać się pod okiem doświadczonego instruktora, który pomoże Ci w opanowaniu odpowiedniej techniki odbijania piłki, serwowania czy po prostu poruszania się po korcie. Jeśli nie masz możliwości zapisania się do pobliskiej szkółki tenisa, równie doskonale sprawdzą się poradniki.

Pomocne mogą okazać się odpowiednie buty i rakieta tenisowa. Polecamy jednak poczekać z ich zakupem przynajmniej kilka tygodni, aby przekonać się, czy ten sport jest dla Ciebie. Po wejściu na kort zacznij od właściwej rozgrzewki, dzięki której zminimalizujesz ryzyko wystąpienia kontuzji i przygotujesz się do meczu. Ćwiczenia powinny obejmować całe ciało – od barków i ramion, aż po łydki i plecy. Możesz postawić zarówno na dynamiczną aktywność, jak i popularny ostatnio stretching, w trakcie którego mięśnie ulegają rozciągnięciu, a tym samym stają się bardziej elastyczne.

Jak widzisz – gra w tenisa to nie tylko doskonały sposób na odchudzanie, ale także przyjemne spędzenie wolnego czasu i obniżenie poziomu stresu. Regularne wizyty na korcie sprawią, że jednorazowo spalisz nawet kilkaset kalorii, ciesząc się zmieniającą się z treningu na trening sylwetką. Aktywne chudnięcie to najlepszy sposób na osiągnięcie wyrzeźbionej i smukłej figury!