Który ser na odchudzanie?

Dieta serowa – zupełnie nowy trend

Wiele osób nigdy nie słyszało o czymś takim, jak dieta serowa. Jest to zupełnie nowy, i jak się okazuje skuteczny trend. Dieta serowa nie jest wymagająca i pozwala na szybkie zgubienie zbędnych kilogramów stosunkowo małym kosztem. W dłuższej perspektywie nie jest ona jednak zdrowa, ze względu na brak wielu minerałów i witamin, których nie znajdziemy w serze. Jak prawidłowo przeprowadzić odchudzanie serem i jakie są jego efekty?

Co zawiera ser?

Ser jest ubogi w niektóre witaminy i minerały potrzebne do prawidłowego funkcjonowania, jednak w jego składzie znaleźć można kilka pożądanych składników. Ten biały lub żółty wyrób mleczarski składa się z około 27% białka wykorzystywanego do budowania komórek oraz 50% tłuszczu nasyconego. Zawiera on także fosfor, wapń, witaminy z grupy B, A i D. Nie jest to zatem pełnowartościowy produkt, dlatego przebywanie na diecie serowej może trwać tylko przez krótki, ściśle określony czas. Istnieją także różne przeciwwskazania, zgodnie z którymi niektóre osoby nie powinny podejmować prób schudnięcia za pomocą sera.

Dla kogo jest dieta serowa?

Dieta serowa nie powinna być praktykowana przez osoby posiadające określone schorzenia. Dużym przeciwwskazaniem są także jakiekolwiek problemy żołądkowe występujące w sposób regularny i niedobory. Dieta ta nie jest bowiem pełnowartościowa, dlatego wymaga suplementowania brakujących substancji odżywczych. Odchudzanie serem nie jest wskazane także w przypadku osób chorych na różne schorzenia nerek, zaburzenia sercowo-naczyniowe lub reakcje alergiczne na produkty mleczne. Wówczas przed podjęciem diety serowej należy koniecznie skonsultować się z lekarzem i określić, czy jej rozpoczęcie to na pewno dobry pomysł.

Dieta serowa a ćwiczenia

Dieta serowa nie jest wymagająca, jednak podczas jej przeprowadzania nie należy wykonywać ćwiczeń silnie obciążających wiele partii mięśni. W tym przypadku najlepiej sprawdzają się lekkie treningi aerobowe. Osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę ze sportem mogą zdecydować się jedynie na długie spacery. Jest to doskonała opcja wspomagająca chudnięcie podczas diety bazującej głównie na serze.

Co można jeść podczas diety serowej?

Odchudzanie serem rządzi się kilkoma, czasami dosyć nieoczywistymi zasadami. Podczas tego typu diety można spożywać nie tylko wyroby mleczne, lecz także chude mięso czy jajka. Niektórzy autorzy takiego sposobu żywienia dopuszczają również przyjmowanie niskokalorycznych owoców i warzyw, jednak istnieją także wersję zupełnie odrzucające taką możliwość.

Dieta serowa – na czym polega?

Podczas utrzymywania diety serowej każdy posiłek spożywany w ciągu dnia powinien zawierać określoną ilość sera. Dopuszcza się również przyjmowanie innych produktów, jednak są to jedynie dodatki. Posiłki powinny być zaplanowane co 2-3 godziny, a ich kaloryczność nie może przekraczać 1600 kcal w ciągu dnia. Wartość ta zależy jednak od aktywności fizycznej podejmowanej przez daną osobę, jej wzrostu oraz wyjściowej wagi. Dlatego przed rozpoczęciem diety serowej warto obliczyć optymalną ilość kalorii na dzień i zaplanować poszczególne posiłki z wyprzedzeniem. Ten sposób odchudzania jest jednak stosunkowo przyjemny, ponieważ w trakcie jego trwania zazwyczaj nie jest się głodnym.

Do diety serowej wskazane jest włączenie jajek, twarożku o niskiej zawartości tłuszczu lub gotowanego mięsa. Posiłki występują zwykle w liczbie około sześciu w ciągu dnia, a ilość spożywanej wody powinna wynosić minimum 1,5 litra. Istnieje również możliwość picia kefiru. Tak częste przyjmowanie posiłków sprawia, że podczas trzymania diety serowej praktycznie nie występuje głód.

Dieta serowa i jej efekty

Dieta serowa może być praktykowana jedynie przez krótki czas, jednak nie przeszkadza to w osiągnięciu naprawdę spektakularnych efektów. Po tygodniu odpowiedniego sposobu odżywiania się zgodnego z zasadami diety serowej można stracić aż 7 kilogramów! Wszystko zależy jednak przede wszystkim od masy wyjściowej i trybu życia konkretnej osoby. Warto jednak wiedzieć, że dieta serowa może ściśle wiązać się z efektem jojo, dlatego po jej zakończeniu należy zacząć spożywać wiele owoców, warzyw i pić dużą ilość wody przyspieszającej procesy metaboliczne.

Zasady rządzące dietą serową

Dieta serowa znacznie odróżnia się od innych diet odchudzających, które zwykle są bardzo restrykcyjne i wykluczają wiele produktów. Jednak i w tym przypadku należy przestrzegać kilku bardzo ważnych zasad. Dieta serowa jest przewidziana na okres od tygodnia do nawet 10 dni, jednak podczas jej realizowania należy suplementować brakujące substancje odżywcze. Istnieją także regulacje dotyczące wyboru odpowiedniej odmiany sera. Zawartość tłuszczu nie powinna wynosić w nim więcej niż 13%. W ten sposób wyklucza się bardzo tłuste sery, które mogłyby obniżyć efektywność tej nowej i coraz popularniejszej diety. Pomimo faktu, że dieta serowa przynosi naprawdę widoczne rezultaty w bardzo krótkim czasie, to powinna być ona przeprowadzana w sposób rozsądny i świadomy.

Czy warto spróbować diety serowej?

Dieta serowa może być prawdziwym zbawieniem dla osób borykających się z poważną nadwagą. Nie wymaga ona bowiem restrykcyjnego układania posiłków i realizowania intensywnej aktywności fizycznej. Odchudzanie serem może być jednak niebezpieczne ze względu na brak wielu witamin i minerałów. Z tego powodu przed rozpoczęciem takiego sposobu walki z nadmiernymi kilogramami warto skonsultować się z lekarzem i wykluczyć choroby, które mogłyby zwiększyć szkodliwe działanie dużej ilości sera w diecie.