Odchudzanie a sporty walki – jak trening wpływa na spalanie kalorii?

Szukasz sposobu na odchudzanie? Doskonałym wyborem jest boks lub karate, dzięki którym nie zaznasz nigdy nudy na treningach. Sztuki walki w trakcie każdego spotkania będą stawiać przed Tobą wyzwanie, którym jest nie tylko pokonanie przeciwnika, ale także nabranie pokory i nauka koncentracji. Z pewnością się, że znikające kilogramy okażą się tylko dodatkiem, a z zajęć pod okiem profesjonalisty wyniesiesz znacznie więcej. Czas przyjrzeć się, jak na odchudzanie wpływają sporty walki!

Odchudzanie a sztuki walki, czyli dlaczego warto je trenować?

Każda aktywność fizyczna jest doskonałym sposobem na odchudzanie. W przypadku sportów walki nie mogło być inaczej! Trenując karate, boks czy judo, zyskujesz o wiele więcej niż tylko znikające kilogramy. Dlaczego warto zapisać się na zajęcia? Znamy kilka powodów!

  • Poprawa kondycji – masz problem z wejściem po schodach na czwarte piętro? Szybki bieg do odjeżdżającego autobusu sprawia, że dostajesz zadyszki? Sporty walki mogą to zmienić! Trenując je, zwiększasz swoją sprawność ruchową, jednocześnie zwiększając siłę mięśni i poprawiając koordynację ruchową.
  • Koncentracja – odchudzając się przez trenowanie karate czy boksu, uczysz się skupiać uwagę na przeciwniku i jego ruchach. Cały świat przestaje istnieć, a Ty musisz być szczególnie skoncentrowany na jednym zadaniu, jakim jest pokonanie go.
  • Szczęście – w trakcie treningu dostajesz zastrzyku endorfin, czyli hormonów szczęścia. Efekt? Lepsze samopoczucie, większa energia i redukcja stresu. Co więcej, sporty walki pozwalają na rozładowanie negatywnych emocji w kontrolowany i nieszkodliwy sposób.
  • Pokora – odchudzanie poprzez naukę sportów walki uczy wytrwałości i szacunku do przeciwnika, uczy bycia konsekwentnym i pokazuje, że czasami to nie zwycięstwo, a sama walka jest najważniejsza.

Do pozostałych zalet trenowania sportów walki można zaliczyć wyrobienie zwinności, poprawę spostrzegawczości oraz naukę samoobrony. A to wszystko przy utracie kolejnych kilogramów i modelowaniu sylwetki!

Odchudzanie w trakcie trenowania boksu

Czasy, gdy boks kojarzył się wyłącznie z dwoma mężczyznami bijącymi się na ringu, już dawno minęły. Coraz więcej osób decyduje się na zapisanie się na zajęcia i rozpoczęcie treningów pod okiem doświadczonego sportowca. Dlaczego odchudzanie poprzez trenowanie jest dla Ciebie? W trakcie ćwiczeń angażujesz wszystkie partie ciała – od ramion, przez brzuch, aż po łydki, dzięki czemu równolegle tracisz nie tylko kilogramy, ale także centymetry w obwodzie, jednocześnie rozbudowując mięśnie – pokażą się tam, gdzie do niedawna była tkanka tłuszczowa. Wyrzeźbienie i wzmocnienie ciała to jednak nie wszystko!

Jak się okazuje – boks pozwala zaangażować do treningu partie, które bardzo często są pomijane na siłowni lub w trakcie ćwiczeń wykonywanych w domu. Małe grupy mięśni mają ogromne znaczenie. Dlaczego to właśnie ten sposób warto wybrać w trakcie odchudzania? Szacuje się, że boks umożliwia stracenie nawet do 800 kcal w ciągu godzinnej sesji. W przypadku osoby, która waży około 70 kg, jest to dwa razy więcej niż ćwiczenia wykonywane zazwyczaj na siłowni! Pamiętaj jednak, że z tego sportu powinni zrezygnować osoby, które zmagają się z problemami z układem krążenia. Przed zapisaniem się na zajęcia warto skonsultować to z lekarzem.

Odchudzanie a karate

Kolejny sposobem na odchudzanie, które interesują się sportami walki, jest znane od wieków karate. Japońska technika walki pozwala nie tylko wymodelować sylwetkę i stracić nadprogramowe kilogramy, ale także działa doskonale na psychikę. Dodatkowo podczas zajęć nauczysz się podstawowych zasad samoobrony, popracujesz nad swoją sprawnością i szybkością, a do tego zwiększysz wytrzymałość. Pamiętaj, aby przed każdą sesją odpowiednio się przygotować. Rozgrzewka powinna obejmować ćwiczenia gibkościowe i ogólnorozwojowe

Mówiąc o karate, nie można pominąć jednego z najtrudniejszych i najbardziej wymagających stylów – Karate Kyokushin, który obejmuje trzy podstawowe elementy. Są to:

  • Kihon (techniki podstawowe),
  • Kata (walka z cieniem przeciwnika),
  • Kumite (prawdziwa walka).

Podczas treningu uczysz się prawidłowo uderzać i blokować atak przeciwnika, opanowujesz nawet najgroźniejsze techniki bez narażania przeciwnika (walka z cieniem) oraz masz okazję spróbować swoich sił w prawdziwym pojedynku. W zależności od intensywności treningu i Twojej wagi, szacowana liczba spalonych kalorii podczas godzinnego treningu wynosi około 700. Nie bez powodu odchudzanie uwzględniające zajęcia karate przynosi oczekiwane efekty!

Od czego zależy skuteczność odchudzania w trakcie treningu karate i boksu?

Każda osoba rozpoczynająca odchudzanie chce jak najszybciej zobaczyć efekty. Czy karate i boks pozwolą skutecznie zredukować tkankę tłuszczową? Oczywiście, jednak to, jak szybko Ci się to uda, jest uzależnione od kilku czynników. Podstawowym z nich jest intensywność – jeśli chcesz osiągnąć wymarzony cel sylwetkowy, to na treningach musisz dać z siebie wszystko. Nie bez znaczenia jest również Twój wiek, metabolizm oraz poziom tkanki mięśniowej i tłuszczowej. Wraz z upływającymi latami redukcja tkanki tłuszczowej staje się coraz trudniejsze, dlatego odchudzanie warto zacząć jak najszybciej. Sporty walki są także skuteczne tylko w połączeniu z odpowiednią dietą.

Każdy trening wpływa pozytywnie na odchudzanie. Popularne sporty walki – karate i boks – pozwalają spalić nawet do 700/800 kcal w trakcie godzinnego treningu. Redukcja tkanki tłuszczowej jest jednak jedną z wielu zalet, które niosą za sobą regularne treningi. Daj z siebie wszystko, a już wkrótce Twoja sylwetka zacznie się zmieniać.