Odchudzanie w okresie letnim

Lato dla wielu osób jest zakończeniem sezonu treningowego – miesiące spędzone na siłowni prowadzą właśnie do tego momentu, aby móc dumnie zaprezentować się w stroju kąpielowym na plaży. Wakacyjne miesiące to jednak równie doskonały czas, aby rozpocząć swoją przygodę ze zdrowym odchudzaniem. Dlaczego? Znamy kilka powodów! Sprawdź, dlaczego warto chudnąć latem i jaką dietę wybrać na wakacje!

Dlaczego warto chudnąć latem?

Dlaczego warto chudnąć latem? Przede wszystkim ze względu na pogodę! Wysokie temperatury, słońce i długie dnie to najlepsze warunki do treningu na świeżym powietrzu, w trakcie którego nie tylko popracujesz nad swoją sylwetką, ale także nabierzesz energii i dostarczysz swojemu ciału niezbędną do prawidłowego funkcjonowania dawkę witaminy D3. Na tym jednak nie koniec! Możesz połączyć przyjemne z pożytecznym i zdecydować się na aktywny urlop. Wypad w góry w gronie znajomych? Długie przejażdżki rowerowe w trakcie weekendu? A może codzienne spacery nad morze? Odchudzanie latem wcale nie musi być męczące!

Dieta i odchudzanie latem nie bez powodu idą ze sobą w parze. To właśnie w trakcie sezonu wakacyjnego mamy dostęp do dziesiątek warzyw i owoców, które są soczyste, pyszne oraz pełne cennych dla zdrowia witamin i składników mineralnych. Do tego biją smakowo na głowę produkty dostępne w sklepach w okresie jesienno-zimowy. Nic więc dziwnego, że to właśnie wtedy na naszych talerzach lądują pomidory, cukinie, truskawki i wiele innych apetycznych sposobów na urozmaicenie diety. Dlatego odchudzanie latem warto rozpocząć od wizyty w pobliskim warzywniaku – gwarantujemy, że każda, nawet najbardziej wybredna osoba znajdzie coś dla siebie i zafunduje sobie odpowiednio zbilansowane, bogate w składniki odżywcze posiłki.

Na tym jednak nie koniec! Dlaczego jeszcze warto chudnąć latem? Wakacje to okres, w którym zrzucamy z siebie grube warstwy ubrań i odsłaniamy trochę ciała. W efekcie możesz regularnie podziwiać efekty diety i ćwiczeń, a doskonale wiadomo, że nie ma lepszej motywacji do działania, niż zbliżanie się do wyznaczonego celu. Przypadkowe przejrzenie się w lustrze i zauważenie węższych ud czy mniejszego brzuszka sprawią, że każdy kolejny trening stanie się czystą przyjemnością. To z kolei prowadzi do pozytywnego nastawienia. Wyśmienity humor jest najlepszym towarzyszem aktywności fizycznej, ale nie tylko – dobre samopoczucie chroni Cię także przed zajadaniem złości i stresu.

Czy latem łatwiej się chudnie?

Zastanawiasz się, czy latem łatwiej się chudnie? Mamy znakomitą wiadomość! Tak, okres wakacyjny to rewelacyjny czas dla wszystkich osób, które chciałyby stracić kilka zbędnych kilogramów. Dlaczego? Wysokie temperatury i świecące intensywnie słońce sprawiają, że ciało nie tylko o wiele bardziej się poci, ale także masz mniejszą ochotę na podjadanie. Oczywiście, nie mówimy tu o głodówkach, a po prostu zmniejszeniu apetytu – organizm niechętnie przyjmuje latem duże ilości kalorii. Właśnie dlatego, jeśli szukasz pomysłu, jaka dieta będzie najlepsza na wakacje, to wcale nie musisz się wysilać. Wystarczy postawienie na świeże warzywa i owoce oraz odrobina ruchu, o który wcale nietrudno podczas sezonu urlopowego, aby szybko zauważyć różnicę w wyglądzie sylwetki.

Letnia dieta odchudzająca – pomysły

Rozpoczynając letnią dietę odchudzającą, zacznij od skomponowania posiłków w taki sposób, aby nie były monotonne. Najważniejsze jest to, aby każda potrawa nie tylko dobrze wyglądała na talerzu, ale także równie wyśmienicie smakowała. To dzięki temu będziesz mieć pewność, że nie zrezygnujesz ze zdrowego odżywiania po tygodniu. Postaw na błonnik, jedząc przynajmniej kilka porcji warzyw i owoców dziennie. Nie zapomnij o wodzie, która chroni organizm przed odwodnieniem podczas upałów i aktywności fizycznej oraz poprawia metabolizm. Pij przynajmniej 1,5 litra płynów dziennie!

Znakomitym pomysłem jest również odstawienie słodyczy i pozornie zdrowych przekąsek, które zawierają substancje słodzące. Zamiast batoników wybierz banany i orzechy, a sklepowe wody smakowe zastąp świeżą wodą z dodatkiem ulubionych napojów. Nie zapomnij o białku! Doskonałym źródłem cennego składnika odżywczego są ryby, jajka, a także ciecierzyca czy fasola. Do letniej diety odchudzającej możesz również wprowadzić zdrowe herbatki ziołowe lub ulubioną kawę – oczywiście bez cukru i śmietanki. Od czasu do czasu pozwól sobie na chwilę zapomnienia, wybierając się na lody. Zapewniamy, że nie wpłynie to na efekty odchudzania.

Dieta i odchudzanie latem – wskazówki

Odpowiednio skomponowana letnia dieta odchudzająca to nie wszystko. Równie ważna jest aktywność fizyczna. Możesz wybrać przebieżki po okolicy, wycieczki rowerowe, wypady na rolki z przyjaciółkami lub wizytę na siłowni. Znakomitym pomysłem jest również zapisanie się na zajęcia w pobliskim klubie fitness, np. na zumbę. W trakcie zrzucania kolejnych kilogramów doskonałym sprzymierzeńcem jest także sen. To właśnie w nocy organizm się regeneruje. Optymalna długość odpoczynku powinna wynosić od 7 do 8 godzin, jednak tak naprawdę jest to kwestia indywidualna. Słuchaj swojego organizmu i pozwalaj mu każdej nocy nabierać energii na stawianie czoła kolejnym krokom odchudzania latem.