Ryby w diecie odchudzającej

Są smaczne, łatwo dostępne i zdrowe. Mowa oczywiście o rybach, które powinny znaleźć się w codziennym jadłospisie każdego z nas. Mnóstwo cennych składników odżywczych, właściwości prozdrowotne i lekkostrawność sprawiają, że potrawy prosto z mórz i oceanów są polecane w szczególności osobom na diecie. Dlaczego warto jeść ryby na odchudzanie, jakie gatunki należy serwować na talerzu i czym jest tajemnicza dieta rybna? Poznaj odpowiedzi, czytając nasz artykuł!

Dlaczego warto jeść ryby – odchudzanie, zdrowie i inne korzyści

Zastanawiasz się, dlaczego warto jeść ryby? Korzystny wpływ na odchudzanie to tylko jeden z wielu powodów! Ich regularne spożywanie pomaga w utrzymaniu zdrowego cholesterolu na optymalnym poziomie, jednocześnie zapobiegając powstawaniu cukrzycy typu 2 – niebezpiecznej dla zdrowia choroby, na którą nie ma obecnie lekarstwa. Co więcej, odpowiednio przyrządzone dania z rybami w roli głównej są lekkostrawne, a tym samym są idealnym dodatkiem do codziennej diety osób zmagających się z problemami układu pokarmowego, dzieci, a nawet starszych ludzi.

W rybach znajdziesz mnóstwo cennych składników odżywczych – aminokwasy, witaminy A, B, D i E, wapń, żelazo, magnez, potas czy cynk oraz niezbędne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu kwasy tłuszczowe omega-3. To właśnie one odpowiadają za poprawę koncentracji i nastroju. Smakowite dania prosto z morza są wartościowym dodatkiem do jadłospisu osób szczególnie narażonych na wystąpienie choroby niedokrwiennej serca i miażdżycy. Udowodniono nawet, że dieta rybna może obniżać ryzyko nagłego zgonu związanego z zaburzeniami rytmu serca.

Wpływ jedzenia ryb na masę ciała

Jak już wiesz – ryby zawierają cenne wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. Jednak nie chodzi o samą zawartość składników odżywczych, których nasze organizmy nie są w stanie samodzielnie wytworzyć, a o ich stosunek. Nieprawidłowe proporcje, czyli nadmiar kwasów n-6, może prowadzić do rozwoju wielu dolegliwości i poważnych chorób, w tym między innymi nowotworów, stanów zapalnych czy schorzeń układu krążenia, które zostały bezpośrednio powiązane z nadmierną masą ciała.

Jak w takim razie wygląda wpływ jedzenia ryb na masę ciała? Kwasy omega-3 pomagają w utracie zbędnych kilogramów, podczas gdy ich odpowiedniki, czyli omega-6, spożywane w nadmiernej ilości mogą powodować tycie. Tak więc zachowanie właściwych proporcji jest sekretem do osiągnięcia i co najważniejsze – utrzymania optymalnej masy ciała. Nie można zapomnieć o wysokiej zawartości witamin i składników mineralnych w rybach, dzięki którym Twój organizm może prawidłowo funkcjonować, wydalać toksyny i utrzymać metabolizm na właściwym poziomie.

Jakie ryby jeść podczas odchudzania?

Zanim podpowiemy Ci, które ryby powinny znaleźć się w diecie odchudzającej, warto zwrócić uwagę na sam proces przygotowania potraw. Powszechnie wiadomo, że smażone dania nie należą do najzdrowszych i powinno ograniczyć się ich spożycie. Jak w takim razie przyrządzać świeże ryby? Doskonałym pomysłem na zachowanie cennych składników odżywczych, aromatu i pysznego smaku jest oczywiście pieczenie. Możesz także ugotować je na parze lub na grillu. Wystarczy odrobina masła, soku z cytryny i ulubionych potraw, aby gotowa potrawa była smakowita i zdrowa.

Łosoś to jedna z podstawowych ryb w diecie na odchudzanie. Popularny gatunek, który kupisz niemalże w każdym dużym sklepie, zawiera mnóstwo zdrowych, nienasyconych tłuszczów. Nie musisz się ich obawiać – udowodniono, że to nie one, a węglowodany są odpowiedzialne za nadmierny przyrost wagi. Najwięcej składników odżywczych znajdziesz w łososiu dzikim. Do jadłospisu warto włączyć również dorsza, który korzystnie wpływa na odchudzanie. Popularna ryba ma tylko 70 kcal w 100 g, a do tego jest delikatna w smaku i bogata w białko. Po odpowiednim przygotowaniu może także przyspieszać metabolizm. Podobnie jest w przypadku tuńczyka, który zawiera mniej tłuszczu niż jego poprzedniki. Smaczna ryba powinna być jednak świeża – te puszkowane nie mają tylu cennych składników.

Dieta rybna na odchudzanie – czym jest?

Słyszałeś o diecie rybnej na odchudzanie? W ostatnich latach zdobyła ogromną popularność. Jak sama nazwa wskazuje – jadłospis obejmuje przede wszystkim ryby i owoce morza, będące smaczną dawką niezbędnych składników odżywczych. Utrudniony dostęp do tego typu produktów nie powinien Cię powstrzymywać przed spróbowaniem sekretu mieszkańców krajów nad Morzem Śródciemnym, ponieważ dieta rybna to skuteczny sposób na odchudzanie! Z jej pomocą zrzucisz zbędne kilogramy, usuniesz z organizmu toksyny i poprawisz swoje zdrowie.

Aby dieta przyniosła efekty, konieczny jest wybór odpowiednich gatunków. Jakie ryby należy spożywać podczas odchudzania według popularnego jadłospisu? Przede wszystkim te chude i prosto z morza – tuńczyka, flądrę, mintaja, dorsza, morszczuka, doradę, solę czy tilapię. Równie doskonale sprawdzą się ryby słodkowodne, w tym między innymi sandacz, szczupak, pstrąg strumieniowy, płoć czy okoń. Warto pamiętać, że dietę należy stosować tylko przez 2 tygodnie!

Ryby – smaczny sposób na odchudzanie

Powszechnie wiadomo, że Polacy nie spożywają zbyt wielu ryb. Być może powodem jest ich cena lub utrudniona dostępność w pewnych miejscowościach, jednak nie warto rezygnować ze świeżych produktów prosto z morza i oceanów. To właśnie w nich znajdziesz najlepsze proporcje kwasów nienasyconych omega-3 i omega-6, mnóstwo witamin i minerałów oraz białka, które są Twoimi sprzymierzeńcami w walce z nadprogramowymi kilogramami. Redukcja wagi z pomocą ryb jest smaczna i zdrowa!