Spartańska sylwetka

Chcesz cieszyć się wyrzeźbioną sylwetką w trakcie nadchodzących wakacji? Mamy na to kilka sposobów! Skuteczne wskazówki sprawią, że już po kilku miesiącach będziesz mieć ciało jak Spartan, zwiększysz swoją wytrzymałość i zbudujesz masę mięśniową, jednocześnie redukując ilość tkanki tłuszczowej. Sprawdź, jak skutecznie wyrzeźbić sylwetkę, aby móc cieszyć się nią przez długi czas!

Spartańska sylwetka, czyli jaka?

Sporty był niezwykle istotnym aspektem wychowania spartańskiego. Chłopcy od najmłodszych lat intensywnie trenowali, aby móc bronić swojego kraju. Co ciekawe, przygotowania rozpoczynały się już w wieku 7 lat, kiedy to młodzi obywatele przenosili się do koszar, gdzie czekała na nich szkoła przetrwania. Rozmaite ćwiczenia siłowe i sprawnościowe, w tym lekkoatletyka, miotanie oszczepem czy szermierka, sprawiały, że w momencie osiągnięcia dojrzałości Spartanie mogli pochwalić się mocno wyrzeźbioną sylwetką i byli gotowi do służby wojskowej. Poświęcenie od wczesnych lat jednak się opłaciło – to właśnie oni zwyciężali na igrzyskach olimpijskich, a kilka tysięcy lat później ich ciało zostało uznane za idealne.

Sekrety wyrzeźbionej sylwetki

Idealna rzeźba na lato to marzenie wielu mężczyzn. Pracę nad sylwetką warto rozpocząć już o wiele wcześniej, nawet w okresie jesienno-zimowym. Choć niektóre plany treningowe obiecują, że z ich pomocą będziesz osiągniesz ciało jak Spartan nawet w kilka tygodni, to dopiero długotrwała praca i odpowiednie żywienie są w stanie przynieść efekty, które nie miną wraz z zakończeniem wakacji. Pierwszym krokiem jest oczywiście zmiana diety – w końcu praca nad rzeźbą rozpoczyna się już w kuchni. Obniż podaż węglowodanów, a zamiast nich przyjmuj więcej białek. Optymalna ilość składnika odżywczego wynosi około 3 g na każdy kilogram masy ciała. Nie zapomnij również o tłuszczach oraz warzywach i owocach!

Pomocny okaże się także skuteczny plan treningowy na rzeźbę. Ogromną popularnością w ostatnich latach cieszy się podnoszenie ciężarów – ćwiczenie intensywne i często wymagające, jednak przynoszące doskonałe efekty w trakcie budowania masy mięśniowej. Zacznij od kilku powtórzeń, a następnie zwiększaj stopniowo liczbę serii, odwiedzając siłownię 4-5 razy w tygodniu. Oprócz ciężarów postaw również na treningi aerobowe, które angażują niemalże całe ciało. Poranny jogging, wieczorna przejażdżka na rowerze czy wizyta na basenie po pracy pomogą Ci szybszym osiągnięciu wyrzeźbionej sylwetki. Co więcej, zamień słodzone napoje na wodę, która nie tylko ugasi pragnienie, ale także dostarczy organizmowi cennych minerałów.

Jak utrzymać rzeźbę przez dłuższy czas – idealna sylwetka zimą i latem

Osiągnięcie celu sylwetkowego to dopiero połowa sukcesu. Jak utrzymać rzeźbę przez dłuższy czas? Przede wszystkim nie rezygnuj z diety i treningów! Oczywiście, raz na jakiś czas możesz odpuścić wizytę na siłowni lub pozwolić sobie na ulubioną pizzę, jednak pilnuj, aby nie stało się to codziennym nawykiem. Znakomitym pomysłem jest również zrezygnowanie z windy czy samochodu – wchodzenie na wysokie piętra schodami i przejażdżki do pracy na rowerze sprawią, że Twoja forma nie ulegnie pogorszeniu nawet w trakcie chłodniejszych miesięcy.

Sprawdzone ćwiczenia i treningi na rzeźbę

Skuteczne i cenione wśród sportowców ćwiczenia na rzeźbę to te angażujące przede wszystkim mięsień szeroki grzbietu. To właśnie on był potrzebny Spartanom do noszenia broni i walki z przeciwnikami, sprawiając tym samym, że ich barki i ramiona były wyraźnie umięśnione i szerokie. Aby uzyskać perfekcyjną sylwetkę, możesz wybrać się na siłownię i postawić na ćwiczenia z ciężarami lub rozpocząć skuteczny plan treningowy na rzeźbę, w którym jedynym obciążeniem jest Twoje ciało. W trakcie aktywności fizycznej należy skupiać się na 6 podstawowych ćwiczeniach – pompkach, podciąganiu na drążku, przysiadach, unoszeniu nóg, mostku i pompkach w staniu na rękach. W ten sposób wzmocnisz i uwidocznisz mięśnie klatki piersiowej, tricepsów, bicepsów, nóg i pośladków, brzucha, kręgosłupa i obręczy barkowej. Sprawdzone ćwiczenia na rzeźbę, w przeciwieństwie do podnoszenia ciężarów, nie obciążają również ścięgien i stawów.

Odżywki i suplementy wspomagające rzeźbę na lato

Suplementacja może okazać się doskonałym dodatkiem w trakcie trenowania nad rzeźbą na lato. Przede wszystkim należy skupić się na dostarczeniu ciału wszystkich niezbędnych do życia minerałów i witamin. Choć najlepszym źródłem składników odżywczych jest oczywiście pożywienie, to czasami warto wybrać dostępne w aptekach produkty, np. w przypadku diety wegańskiej czy alergii na któryś z artykułów spożywczych. Skup się na magnezie, żelazie, wapniu, potasie i chromie.

Popularnością cieszą się także odżywki dostarczające ciału aminokwasy rozgałęzione, wśród których znajdziesz białka i BCAA. Te pierwsze można przyjmować zarówno w ciągu dnia, np. w postaci kazeiny, jak i w nocy – wtedy wybierz czyste izolaty. Jeśli nie możesz spożywać nabiału, doskonałą alternatywą będą produkty wegańskie, w których znajdziesz naturalne substancje pochodzące z roślin. Chcąc cieszyć się jak najdłużej ciałem jak Spartan, pamiętaj, że ogromne znaczenie ma to, co jesz. Właśnie dlatego zrezygnuj z suplementów z dodatkami smakowymi i zamiast nich wybieraj mieszanki o krótkim i prostym składzie.

Jak mieć ciało jak Spartan?

Idealna rzeźba na lato jest w zasięgu Twojej ręki. Wystarczy, że zmienisz dietę i rozpoczniesz treningi angażujące mięśnie brzucha, nóg czy barku, aby już wkrótce mieć ciało jak Spartan. Korzystaj z pomocy profesjonalnych trenerów, sięgaj po bezpieczne suplementy oraz nie rezygnuj z aktywności fizycznej w trakcie jesieni i zimy, a wyrzeźbiona sylwetka zostanie z Tobą na zawsze.