Utrzymuj motywację w odchudzaniu

Szczupła, lekko muskularna figura to marzenie każdej kobiety i mężczyzny. Podjęcie decyzji o odchudzaniu i pracy nad sobą to bardzo duże wyzwanie, jednakże jeszcze większe problemy stwarza pilnowanie diety. Jak zatem znaleźć w sobie tyle motywacji by proces odchudzania był skuteczny i trwały? Sprawdźmy najlepsze metody.

Motywacja w odchudzaniu

Nie potrafisz odmówić sobie słodyczy? Wieczorami nachodzi Cię ochota na słone przekąski lub wysoko przetworzoną żywność? Nie możesz zrezygnować z małych przekąsek między posiłkami lub kilku kanapek z białym pieczywem na śniadanie? Brak odpowiedniej motywacji to jedna z głównych przyczyn efektu jojo, na który uskarżają się wszystkie panie i panowie powracający po kilku miesiącach do poprzedniej wagi. Regularne uprawianie sportu, wstawanie o 4 czy 5 nad ranem, by pójść przed pracą na siłownie, rezygnacja ze słodyczy, gdy wokół wszyscy podjadają oblane czekoladą wafelki nie jest łatwe. Jedynym wyjściem, by przetrwać jest utrzymanie motywacji podczas diety na odpowiednim poziomie. Sprawdźmy, jak tego dokonać.

Pierwszym sposobem, na który często decydują się osoby początkujące, jest dieta grupowa. Nic tak nie motywuje, jak lepsze wyniki koleżanki czy kolegi. Wystarczy, że codziennie będziesz przyglądać się współzawodnikom i ich sukcesom, by Twoja motywacja wciąż rosła. Pamiętaj, że dieta odchudzająca zadziała tylko w przypadku osób konsekwentnych, które na poważnie podchodzą do jedzenia. Podobnie jak w przypadku rzucania palenia papierosów – aby osiągnąć sukces, musisz stosować się do określonych reguł, codziennie powtarzając te same czynności.

Skuteczne metody motywacji w odchudzaniu

Problem utrzymania motywacji podczas diety dotyczy każdego, a jego podstawą jest dobre przygotowanie i działanie krok po kroku. Nie ma tu złotej zasady, która błyskawicznie zniweluje Twój problem. Przede wszystkim zacznij od planu. Oczywiście na początku, gdy przepełnia Cię motywacja, nietrudno o konsekwencję i regularność. Z czasem pojawią się jednak problemy, kiedy własna motywacja do odchudzania zacznie gwałtownie spadać. Świetnym pomysłem jest spisanie kilku najważniejszych ustaleń, odnośnie:

  • Twojej aktualnej wagi oraz wagi docelowej,
  • tego, o jakich porach będziesz jadać,
  • produktów zakazanych, które musisz wyłączyć z menu.

Świetnym sposobem będzie wizualizacja Twojej sylwetki po odchudzaniu. Dzięki niej silna motywacja będzie towarzyszyć Ci każdego dnia. Panie często korzystają w tym celu z programów graficznych, które pokazują realne rezultaty. Ważna jest również odpowiednia wiedza. Dużo czytaj, śledź ustalenia, najnowsze badania i szkolenia uznanych dietetyków i trenerów. Bardzo ważnym etapem jest również odkrycie w sobie potrzeby bycia szczupłym i dużej radości z codziennego pilnowania posiłków i odpowiedniej aktywności fizycznej. Udowodniono również, że osoby zajęte, posiadające liczne obowiązki i pasje rzadziej zaglądają do lodówki wieczorami, planują swoje codzienne menu i się go trzymają. Motywację do odchudzania możesz znaleźć również w internecie. Liczne fora dietetyczne, blogi czy serwisy ze specjalistami dostępnymi online stanowić powinny podstawę Twojej codziennej motywacji. Jeśli nie jesteś zwolennikiem urządzeń mobilnych, sprzymierzeńców możesz szukać wśród przyjaciół czy rodziny. Bardzo ważne będą również osoby mieszkające razem z Tobą. Jeśli zakomunikujesz im, że się odchudzasz, unikniesz widoku sterty drożdżówek na stole czy ulubionych cukierków. Osoby te pomogą Ci również utrzymać motywację podczas diety przypominając, jaki jest Twój cel.

Jak skutecznie schudnąć i utrzymać wagę na odpowiednim poziomie?

W walce z pokusami z pewnością pomocny będzie wspomniany plan i powtarzane na zasadzie mantry stwierdzenie, że “nie ulegniesz”, choćby koleżanki przyniosły Twoje ulubione ciasto a koledzy zapraszali na wieczór z meczem i pysznymi przekąskami. Musisz być osobą konsekwentną. Pilnowanie diety nie jest sprawą łatwą, ale to jedyna skuteczna droga do uzyskania satysfakcjonujących efektów. Wiele osób stosuje metodę małych kroczków. Za cel obierz sobie dobre odżywianie się i dbanie o siebie. Zaznaczaj swoje małe sukcesy w specjalnie do tego celu przygotowanym notatniku. Nazajutrz powtórz całą procedurę. Jest duże prawdopodobieństwo, że dzięki tym “drobnym kroczkom” Twoja motywacja utrzyma się na poziomie przynoszącym miarodajne efekty.

W ten sposób zadbasz o dwa rodzaje motywacji – motywację do długotrwałego działania i motywację, by nie ulec chwilowej pokusie. Obie są bardzo trudne do osiągnięcia, jednak o ich słuszności przekonasz się dopiero za jakiś czas. Efekty odchudzania u każdego człowieka widoczne są po innym czasie. Zdecydowanie łatwiej w utrzymaniu motywacji podczas diety będą miały osoby, których sylwetka zmieni się błyskawicznie, od tych, które na pierwsze rezultaty będą musiały poczekać kilka miesięcy. Dobre nawyki i ogromne samozaparcie będą Ci również potrzebne w nagłych wypadkach. Zrezygnowany, zmęczony dietą i ciągłymi zasadami człowiek łatwo może ulec, gdy podczas spaceru kuszą kiełbasą z grilla, pysznymi lodami czy pachnącymi obłędnie goframi.

Motywacja – Twój sprzymierzeniec w odchudzaniu

Aby odchudzanie było trwałe i skuteczne, musisz znaleźć w sobie odpowiednią dawkę motywacji. Wspomóż się naszymi radami, postaraj się o to, by dołączyła do Ciebie przyjaciółka, a rodzina wspierała Cię na każdym kroku. Jesteśmy przekonani, że Twój organizm szybko zareaguje na dobrą decyzję, jaką będzie zdrowy tryb życia.